Notd: China glaze First mate

20120124-114333.jpg

Marinblått som i solljus drar lite åt lila snarare än grönt. Klart blått och inte mörkt så att det ser svart ut. Krämkonsistens. Jag är mycket förtjust i färgen. Ingick i förra årets kollektion Anchors away.

Det här är mitt första China glaze-lack och aldrig har jag väl klabbat så när jag lackat naglarna. Jag fick hela tiden upp för mycket lack på penseln, som rann ner längs skaftet och droppade ner. Jag fick be Manne(n) att ta bort det halvtorkade lacket från två naglar så att jag kunde börja om. Tack och lov har den gamla vanan med en tidning under hållit i sig. Är det här något i känner igen med färgen/märket?

Scratch nails Stuck on you som underlack och Seche vite som överlack.

Föregående inlägg

4 kommentarer

  1. Galet fin färg! Jag vill gärna ha ett eget 🙂

  1. Notd: första stämpelförsöket « Maskara med K
  2. Varför är nagellack roligt? « Maskara med K