Notd: Opi Steady as she rose

Opi Steady as she rose är ett ljust lack i lavendel-rosa-nude-grått, beroende på ljus. Det är inte ett dugg romantiskt publikfirande, som ljusrosa China glaze Sweet hook till exempel. Lacket ingår i Opis Pirates of the Caribbean-kollektion, och är det andra lacket som ingick i Damernas värld-prenumerationen.

Jag var länge tveksam till lack som ”är ljusare än huden”. Men nu kan jag tycka att de är lite roliga, och jag gillar målarfärgkänslan. Det här lacket är intressant eftersom det är ljust och rosaigt, men inte ett dugg pastelligt. Jag hade nog inte köpt det själv, men är glad över att jag har det. Om du vill ha det är det Ebay som gäller.

Lacket var som många andra ljusa lack lite svårmålat; tre lager krävs för täckning. Jag använde Essie Nourish me som underlack och Essie Good to go som överlack.

Föregående inlägg
Kommentarer är stängda.